Information till nyinflyttade

Vi i styrelsen önskar er varmt välkomna till vår bostadsrättsförening Vipemöllan 2.

Vi har sammanställt lite aktuell information rörande vår förening, samt annan information som är bra att ha. När inflyttning skett ska vi se till att ni får dem.

Övernattningslägenhet

Föreningen har en övernattningslägenhet, som man kan hyra för 150 kr om man har besök eller liknande. Mer information hittas här

Höstfest och glöggkalas

Föreningen brukar ha höstfest i september samt dricka glögg strax innan advent i paviljongen framför C-huset. Detta är ett ypperligt tillfälle att träffa och lära känna sina grannar lite bättre.

Anslagstavla i trappuppgången

Båda husen har en anslagstavla i trappuppgången. Här brukar styrelsen sätta upp information till de boende i föreningen. Ni kan också finna bland annat brandinformation, samt telefonnummer som kan vara bra att känna till.

Avtal SOS Alarm

Föreningen har ett avtal med Örestads bevakning dit man kan ringa om det skulle uppstå problem i lägenheten på kvällar och helger. Telefonnumret är anslaget i trappuppgången, finns också här.

Parkering

Parkeringsplatser och parken har en samfällighet hand om. Alla fyra borstadsrättsföreningarna i området är medlemmar i den. Parkeringsreglerna finns här.

Vaktmästare och städbolag

Vår vaktmästare och städbolag kan man kontakta för att få hjälp i den egna lägenheten för egen kostnad. Rör åtgärder något man anser föreningen ska stå för måste styrelsen kontaktas först.

Hoppas ni ska trivas med ert nya boende. Ni är välkommen att kontakta oss i styrelsen om ni undrar över något eller har synpunkter på något. Meddela gärna inför inflyttningen vad som ska stå på brevlåda och i entrén. Kontakta styrelsen om något är oklart!

Detljer gällande TRIVSEL- OCH ORDNINGSREGLER

Använd gärna kontaktformen.